وقتی شاگردان از هم می آموزند

نویسنده

  • دکتر زهرا بازرگان
چکیده مقاله:

افت تحصیلی یکی از مهمترین معضلات نظامهای آموزشی در بسیاری از کشورهای جهان محسوب شده‘فعالیتهای بیشماری برای مقابله با آن انجام میگیرد. در مقاله حاضر ‘ یکی از روشهای مقابله با افت تحصیلی دانش آموزان‘به نام آموزش متقابل‘که میتواند در سطوح مختلف تحصیلی بویژه در دوره ابتدایی کاربرد داشته باشد‘ بررسی میشود.در این مقاله ضمن مطالعه تحول این روش آموزشی در گذشته‘به استقبالی که در سالیان اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا از آن به عمل آمده است اشاره شده و شرایط لازم برای اجرای این نوآوری مورد توجه قرار گرفته است. سپس برخی از نتایج و آثار مثبت این روش بر شاگردان ضعیف کلاس ((شاگرد معلمان)) ونیز بر تحول مدرسه و تغییر نگرش معلمان بررسی شده است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

لطفا وقتی چاقو را زمین می گذارید قلم به دست بگیرید (نامه به سردبیر)

شاید خواننده با مشاهده این عنوان تصور کند که منظور اینست که وقتی جراح عمل جراحی را تمام می کند باید قلم به دست گرفته و شرح عمل کاملی از اقدامات انجام شده را همراه دستورات لازم در پرونده بیمار بنویسید - که البته این کار واجب و لازمی است.اما منظور از طرح این جمله به خاطر ذکر این نکته است که متاسفانه جراحان کمتر تمایل به نوشتن دارند؛ در حالی که هر کدام از این عزیزان خاطرات بسیار شنیدنی در سینه دار...

متن کامل

وقتی از طلاق حرف می زنیم / تأملی بر «از من نخواهید لبخند بزنم»

در این نوشتار نگارنده قصد دارد با تحلیل اثر باربارا پارک، این نکته را به خواننده القا کند که در این کتاب، وضعیت روحی و روانی شخصیت اصلی داستان و متقابلاً دنیای درونی نوجوانانی که وضعیت مشابهی با این شخصیت دارند به خوبی بیان شده و نیز بحران های بعد از طلاق و ضرورت بازگشت به زندگی، در این داستان منعکس شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 2-1  شماره 0

صفحات  -

تاریخ انتشار 1993-03-21

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023